dinsdag 6 november 2012

Mijn eerste vriendin..!

Je bent mijn eerste vriendinnetje sinds ik in Papendrecht ben komen wonen.
Ik word aan je voorgesteld. Jij.. Als een ex schoonzus.
We hebben meteen iets gemeen..
Ik sta als persoon altijd een beetje sceptisch tegenover het moslim geloof.. Maar jij bent er helemaal vol van.. Jij bent moslim geworden voor de man waarvan jij houd.. De man.. Waar jij de rest van je leven mee wilt delen..
Je hebt een mooie ketting om blauw met een oog.. Het is iets Moslims.. Het al ziende oog.. Jaaa.. Zo vertel jij vol trots.. Dat is iets van Allah.. Hij ziet wat je goed doet maar ook wat je fout doet..

Als ik aan het werk ben in de beroemde schoenenwinkel.. op de oude meent. En jij bent bij je ouders op visite.. Het gaat even niet zoals jij wilt of je wilde gewoon even je hart luchten.. Kwam jij bij mij aan..

Maar onze vriendschap was een beetje een geheim jij was immers een ex schoon zus.. een beetje een gevoelig onderwerp..

Tot het moment..
Je zou in de avond bij ons op visite komen..
Maar je komt niet..!!! Vreemd..!!!
Er wordt gebeld door een goede vriend.. "Hebben jullie de krant gelezen,.. NEE.. Hoezo.. Oké..

In de krant staat dat er iemand is vermoord. Een soort eerwraak..

Haar ouders worden gebeld, Ik/Wij willen het immers zeker weten..

21-12-1995
Ja.. ze is dood.. VERMOORD.. door de man waarvan ze hield..
Na de daad heeft hij zich gelijk aangeven bij de politie..
Haar dood is gruwelijk geweest.. Het moord wapen was een hamer..
Woorden schieten te kort..

Naar de wens van haar hebben de rituelen volgens islamitisch gebruik plaatsgevonden op haar begrafenis..
Verbazing.. Maarja dat was zij..

Ik ben er niet heen gegaan gevoelig.. je weet wel..

Ben later nog eens gegaan.. Meid je was mijn eerste vriendinnetje in Papendrecht.. IK MIS JE..

Ik weet nog.. Ben 5 jaar door gegaan.. Niets aan het handje.. Misschien komt ze nog wel de trap af bij de meent..
Tot ik volledig instorten.. Ben gaan huilen en niet meer gestopt.. Hoeveel verdriet kan een mens dragen..

"Je krijgt wat je dragen kunt"
Zij één van mijn Beste vriendinnen die ik sprak toen haar man een maatje van mij overleed aan kanker.. op 31 jarige leeftijd..

Mensen Mensen.. het leven is niet eerlijk.
Wat heb ik fout gedaan..??
Soms durf je niet meer van mensen te houden!!..

Mooie dagen die kerst.
Maar soms dwalen mijn gedachten even af.. naar hen die ik zo
ontzettend mis..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten