donderdag 8 november 2012

Een muurtje..!!

Doordat mensen je verlaten, mensen waarvan je houd.

Zomaar in een keer weg.

Dat maakt dat je niet meer van mensen durft te houden.

En als je jezelf dan aanleert om mensen in het algemeen niet meer leuk te vinden.

Doordat je één keer teveel bent teleurgesteld.

Zorgt dat ervoor dat je een mooie muur om jezelf heen bouwt.

Zodat je van niemand hoeft te houden en dat je ook niet meer gekwetst kan worden.

En natuurlijk kunnen mensen leuk met je praten, want als je dicht genoeg tegen de muur gaat staan kun je elkaar best goed verstaan. Soms dan zakt de muur een klein stukje, zodat iemand een klein beetje kan binnen komen..

Maar pas op want de muur kan ook nog hoger worden opgetrokken.

En zo'n muur is ook best makkelijk, want als je dan een van de moeilijkste keuzes uit je leven moet maken trek je die muur heel hoog op.

Je voelt niets je hoort niets, je kan nu jezelf zijn geen invloeden van buitenaf geen mensen die aan je trekken of je willen veranderen in iets wat je helemaal niet wilt zijn.

Mensen zien ook iemand die de hele wereld aan kan, waar het goed mee gaat.

Die het wel red in haar eentje.

Makkelijk is het niet eigenlijk is het best zwaar en eenzaam.

Maar het is nodig omdat je diep van binnen weet dat het goed is voor jezelf. Dan komt er toch een moment dat je het echt niet meer weet.

Je zoekt iemand op die je goed kent en vertrouwd...

Die gooit de deur voor je neus dicht... Verloren zwalk je over straat de muur begint in te storen.. je weet het echt niet meer..

Dan in een keer staat er iemand voor je neus..

Een warme knuffel en de woorden kom maar..

Rust..

Rust om de muur te laten zakken

Rust om tot jezelf te komen.


Ik ben zo blij en dankbaar dat er mensen zijn die je opvangen als je het echt even niet meer weet..

Die naar je luisteren en echt je verhaal horen..

Die je willen leren kennen en daar de tijd voor nemen. Of gewoon even een knuffel geven.

Die mensen kan ik niet altijd meer bedanken..

Maar wat denk ik nog vaak aan jullie terug..

Door jullie kan ik mijn muurtje wat vaker laten zakken. En nog steeds lopen mensen wel eens tegen een muur aan bij mij.. Sorry ik doe echt mijn best.. Omdat ik weet dat het best gezellig kan zijn aan de andere kant van de muur..


Bedankt voor jullie geduld.... Vergeten zal ik jullie nooit.!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten